İş süreci belirli bir iş senaryosunu işlemek için gerçekleştirilecek iyi tanımlanmış bir faaliyetler dizisini ifade etmektedir. Firma müşteriden sipariş aldığında SAP SD modülünde müşteri siparişi oluşturulur.
SAP ERP kurumsal kaynak planlamasını uygulamak için kullanılan bir yöntemi tanımlayan süreçler bütünüdür.
Uçtan uca süreç ne anlama gelir?
Uçtan uca kavramı, bir sistemi veya hizmeti baştan sona alan ve genellikle üçüncü bir taraftan herhangi bir şey almaya gerek duymadan eksiksiz bir işlevsel çözüm sunan süreci tanımlar.
SAP’de uçtan uca uygulama nedir?
SAP’de “uçtan uca” kavramı, proje hazırlığından canlı yayına ve desteğe kadar bir SAP uygulamasının bütün sürecini ifade eder. Bu aşamalar: proje hazırlama, ozalitleme, gerçekleştirme, son hazırlık ve canlıya geçme ve destek aşamalarıdır.
SAP, Veri İşlemedeki Sistem Uygulamaları ve Ürünler anlamına geliyor. SAP, tanımı gereği ERP yazılımının adı ve şirketin adıdır. SAP yazılımı 1972 senesinde Wellenreuther, Hopp, Hector, Plattner ve Tschira tarafından kurulmuştur.
SAP uygulaması 6 ana aşama olan adımdan oluşur: Satış Öncesi, Hazırlık, İş Planı, Gerçekleştirme, Canlıya Geçme ve Üretim Sonrası.
Bir şirketin kendi organizasyonunda SAP uygulamak istediğini varsayarsak; bu süreç gereksinim toplama, analiz, çözüm tasarımı, haritalama ve uygulama şeklinde başlar. Tüm bu geliştirme için bazı aşamalar gereklidir:
Bunlar; Proje Hazırlığı ve İş Planı’dır.
Bahsettiğimiz SAP iş sürecini sıralı maddelerle açıklamamız gerekirse;
SAP’de Uçtan Uca İş Süreci Listesi
- RTR: Rapora Kaydetme
- OTC: Nakit Sipariş
- PTP: Satın Almak İçin Ödeme
- HTR: Emekli Olmak İçin Kiralama
- PTP: Üretmeyi Planlama
- ATR: Emekli Olmak için Satın Alma
- PTI: Envanter Planı
- ITR: Çözülecek Sorun
SAP’de RTR süreci nedir?
Rapora kayıt veya R2R kavramı, bir işletmenin nasıl performans gösterdiğini anlamak için stratejik, finansal ve operasyonel geri bildirim sağlamak için kullanılan ilgili, zamanında ve doğru bilgileri toplamayı, işlemeyi ve sunmayı içeren bir Finans ve Muhasebe (F&A) yönetim sürecini kapsar.
SAP’de ATR süreci nedir?
Raporlanacak Hesap (A2R) alanı, defteri kebir, varlık yönetimi, maliyet merkezi kontrolü, ürün maliyetlendirme-karlılık analizi ve dönem sonu kapanış faaliyetlerini kapsamaktadır. Ayrıca kredi yönetimi, banka ve vergi muhasebesi, ihtar, alacak hesapları ve borç hesapları süreçlerini de içermektedir.
Fonksiyonel SAP ERP Modülleri şunlardır;
- İnsan Kaynakları Yönetimi (SAP HRM)
- Üretim Planlaması (SAP PP)
- Malzeme Yönetimi (SAP MM)
- Finansal Tedarik Zinciri Yönetimi (SAP FSCM)
- Satış / Dağıtım (SAP SD)
- Proje Sistemi (SAP PS)
- Finansal Muhasebe ve Kontrol (SAP FICO)
Veri işlemede SAP, Sistemler, Uygulamalar ve Ürünler için kısa bir form işlevi görüyor. Şirketlerin çoğu, SAP çözümünün işletmeleri için son derece önemli bir faktör olduğunu düşünüyor. SAP, son derece verimli ve modern sistemler getiriyor. SAP destek iletişimlerinin, yazılım işinde benzeri yoktur.
Zeneks Yazılım ve Teknoloji olarak uzun yıllardır SAP’nin sunduğu ERP çözümlerini, KOBİ ve büyük ölçekli firmalarla buluşturuyor; danışmanlık hizmetleri ile iş süreçlerinizin daha kolay hale gelmesini sağlıyoruz.Detaylı Bilgi İçin https://www.zeneks.com.tr/neden-sap-business-one/